Ο εξειδικευμένος εργομετρικός έλεγχος στο Bioiatriki+ Fitness αποτελεί επί της ουσίας την κατεξοχήν ολοκληρωμένη αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης και της σωματικής απόδοσης ενός αθλητή, συνθέτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το αθλητικό του προφίλ. Παρέχει σημαντικές πληροφορίες για τη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων του εξεταζόμενου κατά την άσκηση, γεγονός που ωφελεί και το ευρύ κοινό πέραν των αθλητών, όπως για παράδειγμα άτομα υγιή αλλά και ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια που καλό είναι να γνωρίζουν το σώμα τους και χρειάζεται να έχουν μια εικόνα της φυσικής τους κατάστασης.

Η εργομετρία αποσκοπεί στη μέτρηση της παραγωγής έργου, στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της προπόνησης, καθώς και στην εκτίμηση της αθλητικής επίδοσης με παράλληλο στόχο την αποφυγή τραυματισμών. Οι μετρήσεις που περιλαμβάνονται αξιολογούν τα εξής:

  • Αερόβια και αναερόβια ικανότητα
  • Καρδιοαναπνευστική αντοχή
  • Ταχύτητα
  • Δρομική οικονομία
  • Εκρηκτικότητα
  • Ευλυγισία
  • Αντανακλαστικά
  • Συντονισμός
  • Μυϊκή δύναμη στα κάτω άκρα και στο χέρι, για τυχόν μυϊκή ανισορροπία
  • Ανάλυση βάδισης, στατική και δυναμική
  • Ανάλυση σύστασης σώματος

Στους νεαρούς αθλητές, η εργομετρική εξέταση πραγματοποιείται από την ηλικία >10 ετών, και η επιστημονική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων γίνεται πάντοτε με σεβασμό στην ψυχολογία του νεαρού αθλητή και με στόχο τη βελτίωσή του σε συγκεκριμένους τομείς, δίχως άγχος.

 

Γενικές Οδηγίες πριν την εργομέτρηση

  • Ρουχισμός  που  επιτρέπει  τη συμμετοχή στις δοκιμασίες.
  • Αποφυγή  κατανάλωσης   φαγητού, αλκοόλ  και  καφεΐνης  για  τουλάχιστον 3ώρες πριν την αξιολόγηση.
  • Καλά επίπεδα υδάτωσης.
  • Αποφυγή έντονης άσκησης την ημέρα διεξαγωγής των δοκιμασιών.
  • Επαρκής ύπνος (>6 ώρες) τη νύχτα πριν τη μέτρηση.

Ο εξειδικευμένος εργομετρικός έλεγχος στο Bioiatriki+ Fitness αποτελεί επί της ουσίας την κατεξοχήν ολοκληρωμένη αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης και της σωματικής απόδοσης ενός αθλητή, συνθέτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το αθλητικό του προφίλ. Παρέχει σημαντικές πληροφορίες για τη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων του εξεταζόμενου κατά την άσκηση, γεγονός που ωφελεί και το ευρύ κοινό πέραν των αθλητών, όπως για παράδειγμα άτομα υγιή αλλά και ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια που καλό είναι να γνωρίζουν το σώμα τους και χρειάζεται να έχουν μια εικόνα της φυσικής τους κατάστασης.

Η εργομετρία αποσκοπεί στη μέτρηση της παραγωγής έργου, στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της προπόνησης, καθώς και στην εκτίμηση της αθλητικής επίδοσης με παράλληλο στόχο την αποφυγή τραυματισμών. Οι μετρήσεις που περιλαμβάνονται αξιολογούν τα εξής:

  • Αερόβια και αναερόβια ικανότητα
  • Καρδιοαναπνευστική αντοχή
  • Ταχύτητα
  • Δρομική οικονομία
  • Εκρηκτικότητα
  • Ευλυγισία
  • Αντανακλαστικά
  • Συντονισμός
  • Μυϊκή δύναμη στα κάτω άκρα και στο χέρι, για τυχόν μυϊκή ανισορροπία
  • Ανάλυση βάδισης, στατική και δυναμική
  • Ανάλυση σύστασης σώματος

Στους νεαρούς αθλητές, η εργομετρική εξέταση πραγματοποιείται από την ηλικία >10 ετών, και η επιστημονική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων γίνεται πάντοτε με σεβασμό στην ψυχολογία του νεαρού αθλητή και με στόχο τη βελτίωσή του σε συγκεκριμένους τομείς, δίχως άγχος.

 

Γενικές Οδηγίες πριν την εργομέτρηση

  • Ρουχισμός  που  επιτρέπει  τη συμμετοχή στις δοκιμασίες.
  • Αποφυγή  κατανάλωσης   φαγητού, αλκοόλ  και  καφεΐνης  για  τουλάχιστον 3ώρες πριν την αξιολόγηση.
  • Καλά επίπεδα υδάτωσης.
  • Αποφυγή έντονης άσκησης την ημέρα διεξαγωγής των δοκιμασιών.
  • Επαρκής ύπνος (>6 ώρες) τη νύχτα πριν τη μέτρηση.