23/08/21  ━━   2 min read

Εύκολα, λαχταριστά και υγιεινά σνακ για το σχολείο

Ακριβώς όπως και οι ενήλικες, τα παιδιά επιζητούν νόστιμα και ελκυστικά σνακ για να ικανοποιήσουν την πείνα ή τη λιγούρα που νιώθουν. Εάν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα κάποιας αγαπημένης υγιεινής επιλογής από το σπίτι, οι πιθανότητες να προτιμήσουν ένα πρόχειρο σνακ με κενές θερμίδες και δίχως ουσιαστική διατροφική αξία από το κυλικείο ή το περίπτερο είναι σαφώς μεγαλύτερες. Η τακτική κατανάλωση τέτοιων ειδών σνακ που είναι τυποποιημένα και περιέχουν πολλά συντηρητικά, αρκετή ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά οδηγεί στη διαμόρφωση ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών που δύσκολα αλλάζουν στην πορεία της ενήλικης ζωής.

Τα σνακ γενικά δεν πρέπει να υποκαθιστούν τα γεύματα αλλά να καταναλώνονται εγκαίρως αναμεταξύ αυτών, δηλαδή ως δεκατιανό και απογευματινό. Αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας και είναι σημαντικό να παρέχουν ποιοτικά και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική διαύγεια, δραστηριότητα και ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων.

13 υγιεινά σνακ για παιδιά και εφήβους

  1. Αραβική πίτα ή τορτίγια με κοτόπουλο και μπαστουνάκια αγγουριού, ή με φέτες αβοκάντο, μοτσαρέλα, τριμμένη μέντα και λίγο στυμμένο λεμόνι
  2. Μικρό ψωμάκι με κρεμώδες τυρί, καπνιστό σολομό, ντοματίνια και βασιλικό
  3. Μία φέτα ψωμί με χούμους και ψητή γαλοπούλα
  4. Μία φέτα ψωμί με λίγο ταχίνι και μέλι
  5. 1-2 χούφτες ξηροί καρποί με ένα φρούτο επιλογής π.χ. μπανάνα ή τσαμπί σταφύλι
  6. Αυγό βραστό με ντοματίνια και κριτσίνια πολύσπορα ή ολικής
  7. Σπιτικά μπισκότα βρώμης με ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών
  8. Φρουτοσαλάτα με μέλι και λίγο ταχίνι ή φυστικοβούτυρο
  9. Καλαμάκι με κύβους από φρούτα και κίτρινο τυρί
  10. Smoothies φρούτων με γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών
  11. Μπουκίτσες κίτρινου τυριού και μπαστουνάκια λαχανικών
  12. Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μέλι
  13. Σπιτικές μπάρες δημητριακών με αγνά υλικά (βρώμη, ταχίνι, μέλι, ξηρούς καρπούς, σπόρους κ.α.)

Προσοχή: Υπάρχουν δύο κοινές παγίδες στη διαχείριση των παιδικών σνακ από τους γονείς που πρέπει να αποφεύγονται ιδιαίτερα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, διότι αν γίνουν μια φορά θα επαναληφθούν:

Μη χρησιμοποιείτε τα γλυκά ως επιβράβευση και ανταμοιβή της καλής συμπεριφοράς. Αυτή η πράξη αυτόματα περνάει ως λανθασμένο μήνυμα στο παιδί ότι τα επιδόρπια ως επιβράβευση είναι “καλύτερα” ή “πολυτιμότερα από άλλα τρόφιμα”, λειτουργώντας έτσι ως απαρχή ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Προσφέρετε εγκαίρως τα σνακ στα παιδιά, όχι λίγο πριν από το κυρίως γεύμα. Είναι πιθανό να μειώσει την πείνα τους, και ως εκ τούτου να μην έχουν τη διάθεση να φάνε ή να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα στο τραπέζι.

Το σημαντικότερο στη διατροφή κατά την παιδική ηλικία είναι η ποικιλία θρεπτικών τροφών και η διαμόρφωση σωστών διατροφικών συνηθειών.

Ιωάννα Αδαμίδου MS, RD
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος & Βιολόγος
Υπεύθυνη Bioiatriki+ Nutrition, Θεσσαλονίκη
Επιστημονική Συνεργάτης ΒιοΚλινικής Θεσσαλονίκης

Ιωάννα Στεργίου MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονική Συνεργάτης Bioiatriki+ Nutrition

23/08/21  ━━   2 min read

Εύκολα, λαχταριστά και υγιεινά σνακ για το σχολείο

Ακριβώς όπως και οι ενήλικες, τα παιδιά επιζητούν νόστιμα και ελκυστικά σνακ για να ικανοποιήσουν την πείνα ή τη λιγούρα που νιώθουν. Εάν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα κάποιας αγαπημένης υγιεινής επιλογής από το σπίτι, οι πιθανότητες να προτιμήσουν ένα πρόχειρο σνακ με κενές θερμίδες και δίχως ουσιαστική διατροφική αξία από το κυλικείο ή το περίπτερο είναι σαφώς μεγαλύτερες. Η τακτική κατανάλωση τέτοιων ειδών σνακ που είναι τυποποιημένα και περιέχουν πολλά συντηρητικά, αρκετή ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά οδηγεί στη διαμόρφωση ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών που δύσκολα αλλάζουν στην πορεία της ενήλικης ζωής.

Τα σνακ γενικά δεν πρέπει να υποκαθιστούν τα γεύματα αλλά να καταναλώνονται εγκαίρως αναμεταξύ αυτών, δηλαδή ως δεκατιανό και απογευματινό. Αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας και είναι σημαντικό να παρέχουν ποιοτικά και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική διαύγεια, δραστηριότητα και ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων.

13 υγιεινά σνακ για παιδιά και εφήβους

  1. Αραβική πίτα ή τορτίγια με κοτόπουλο και μπαστουνάκια αγγουριού, ή με φέτες αβοκάντο, μοτσαρέλα, τριμμένη μέντα και λίγο στυμμένο λεμόνι
  2. Μικρό ψωμάκι με κρεμώδες τυρί, καπνιστό σολομό, ντοματίνια και βασιλικό
  3. Μία φέτα ψωμί με χούμους και ψητή γαλοπούλα
  4. Μία φέτα ψωμί με λίγο ταχίνι και μέλι
  5. 1-2 χούφτες ξηροί καρποί με ένα φρούτο επιλογής π.χ. μπανάνα ή τσαμπί σταφύλι
  6. Αυγό βραστό με ντοματίνια και κριτσίνια πολύσπορα ή ολικής
  7. Σπιτικά μπισκότα βρώμης με ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών
  8. Φρουτοσαλάτα με μέλι και λίγο ταχίνι ή φυστικοβούτυρο
  9. Καλαμάκι με κύβους από φρούτα και κίτρινο τυρί
  10. Smoothies φρούτων με γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών
  11. Μπουκίτσες κίτρινου τυριού και μπαστουνάκια λαχανικών
  12. Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μέλι
  13. Σπιτικές μπάρες δημητριακών με αγνά υλικά (βρώμη, ταχίνι, μέλι, ξηρούς καρπούς, σπόρους κ.α.)

Προσοχή: Υπάρχουν δύο κοινές παγίδες στη διαχείριση των παιδικών σνακ από τους γονείς που πρέπει να αποφεύγονται ιδιαίτερα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, διότι αν γίνουν μια φορά θα επαναληφθούν:

Μη χρησιμοποιείτε τα γλυκά ως επιβράβευση και ανταμοιβή της καλής συμπεριφοράς. Αυτή η πράξη αυτόματα περνάει ως λανθασμένο μήνυμα στο παιδί ότι τα επιδόρπια ως επιβράβευση είναι “καλύτερα” ή “πολυτιμότερα από άλλα τρόφιμα”, λειτουργώντας έτσι ως απαρχή ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Προσφέρετε εγκαίρως τα σνακ στα παιδιά, όχι λίγο πριν από το κυρίως γεύμα. Είναι πιθανό να μειώσει την πείνα τους, και ως εκ τούτου να μην έχουν τη διάθεση να φάνε ή να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα στο τραπέζι.

Το σημαντικότερο στη διατροφή κατά την παιδική ηλικία είναι η ποικιλία θρεπτικών τροφών και η διαμόρφωση σωστών διατροφικών συνηθειών.

Ιωάννα Αδαμίδου MS, RD
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος & Βιολόγος
Υπεύθυνη Bioiatriki+ Nutrition, Θεσσαλονίκη
Επιστημονική Συνεργάτης ΒιοΚλινικής Θεσσαλονίκης

Ιωάννα Στεργίου MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονική Συνεργάτης Bioiatriki+ Nutrition